Ref. af bestyrelsesmøde d. 16. januar 2015

Tilstede: Pia Skovmose, Lotte Jensen, Andreas Petersen, Michael Ravn, Vibeke Stengaard, Peter Mortensen, Steen Larsen
Afbud: Katharina Gaca, Jette Detlevsen
Referent: Steen

Ad 1 Michael orienterede om møde i KU. Regler for tilmelding ect. Blev gennemgået, og opgaver blev uddelt.
Hele KU deltager på DKK kursus i brug af hundeweb. Efter kursus tages stilling til om tilmelding skal ske via hundeweb.
Alle i KU bliver orienteret om alle tilmeldinger.

Første beskrivelse i 2015 er d. 2. maj/Sjælland.
Desuden planlægges en beskrivelse d. 29. august/Sjælland, hvor der et kuld fra 2014 som skal op.

3. og 4. oktober beskrivelse i Jylland. KU har undersøgt mulighed for at finde et areal midt i Jylland, men der er kun få steder der er godkendt.
I 2015 afholdes det i Toftlund, og resten af året bruges på at finde et andet areal i og omkring 3 kantsområdet.
Andreas tager kontakt til skovstyrelsen/skovrider omkring reservering af areal.

Prøver:
Færdselsprøve + IPO prøve + Sporprøve Dato: 6. juni
Prøver i forbindelse med hundeugen: Dato: 7. 9. august

Udstillinger
Dommer og ringsekretær er i orden til begge udstillinger.
Snak omkring hvem der skal levere udstyr til ringsekretær.
Det nye system gør, at udstillere får deres kritik elektronisk på dagen.
Vibeke kontakter ringsekretær Lars, omk. hvordan tingene fungere.

Arrangementer:
Fællestur i Dyrehaven, ved Bakken 21. februar
Arbejder på en fællestur/Hovawart-træf i april i Århusområdet. Forslag til dato 18. april.
Arbejder på et weekendarrangement ved Vestkysten men det bliver i efteråret.

Træningsweekend i foråret på Sjælland (evt. indendørs)

Racerespræsentanter:
Der har ikke været henvendelser i det sidste halve år. Ordningen fortsætter, men vi skal regne med, interesserede også finder informationer andre steder.

Ad 2
Dirigent: Carsten Nielsen
Valg af ny kasserer.
Niels Møller Christensen – Oksbøl vil gerne være klubbens nye kasserer
Forslag til system: Dinero (gratis) E-conomic. Kr. 99 pr mdr.
Valg til bestyrelse:
Vibeke Stengaard udtræder af bestyrelsen.
Snak om flere kandidater – alle bedes tænke på kandidater og melde tilbage til alle.
Forslag om nye vedtægter er udsendt til alle medlemmer.

Ad 3
Ansvarlig for udvalg:
AU: Vibeke Stengaard og Sascha Bonde Henriksen – bestyrelseskontakt Steen Larsen
Vibeke vil gerne, men vil have en overdragelse.
KU: Michael Ravn og Lotte Jensen. Hjælpere Andreas Petersen, Ulla Bentz
UU: Pia/Peter – hjælp Carsten.
Vibeke laver en overdragelses procedure og hjælper i 2015.
BU: Steen Larsen – hjælp Peter og Lotte
Blad: Lotte – hjælp: alle udvalg
Arrangementsudvalg: Pia SkovmoseHjemmeside: Webmaster Glenn Solevad – redaktion: + Udvalgsformænd

Deadline er d. 28. februar 2015, hvor den nuværende hjemmeside lukker ned.
Tovholder Steen

AD 4
Snak omkring at ændre udsendelsesform.
Tilbyde medlemmer, at de kan modtage bladet fysisk, men som udgangspunkt udsendes bladet elektronisk
Adgang til bladet via hjemmeside, skal foregå med kode.
I næste blad, skal der være en orientering om udsendelsesformen. Vigtigt at pointere, at hvis man ønsker at få bladet i papirformat, skal man henvende sig redaktøren.
Ordningen indføres først, når den nye hjemmeside fungere.

Indhold:
Artikler der henvender sig til medlemmerne, eks. artikler om racen, hvilke sygdomme der er og hvad der eks. kan gøres for helbredelse, artikel om afviklede medlemsarrangementer
Artikler om kommende arrangementer (udstilling, mentalbeskrivelser, medlemsarrangementer)
Forslag om at lave en stafet-artikel, hvor man fortæller om hvornår man har fået hund, hvad man laver med hunden ect. – Andreas laver et udkast til et spørgeskema evt. laver en artikel.

Opdateret oplysninger om klubben.
Deadline for næste blad er 15. februar, bladet skal være i trykt og udsendt senest d. 28. februar.

Ad 5
På klubbens hjemmeside, skal der være et tilbud til nye medlemmer ved indmeldelse.
Tilbuddet er flg.: Indmeldelse 1.1 – 30.6 = 200 for hele året.
Indmeldelse 1.7 – 31.12 = rest af året + efterfølgende år for 375
Tilbud til opdrættere:
Indmeldelse af hele kuldet samlet = kr. 100 pr. hvalp for rest af året.

Hvalpepakke:
Information om hvad klubben kan tilbyde.
Infofolder,
Informationsfolder om hvad klubben tilbyder –
Claus Harding Hansen kontaktes om han vil hjælpe med at udforme en folder.

Ad 6 
Klubben afventer tilbagemelding fra ringsekretære om de anskaffer EDB-udstyr eller om det forventes at den enkelte arrangør har dette udstyr.
Orientering om regnskab. Det endelige regnskab sendes rundt.
DKK har udsendt info om ”Hundens dag”.
Pia laver et indlæg til næste blad.
Medlemsdatabasen hos DKK ajourføres indtil videre af Michael.
Vigtigt at indmeldelsesskema også sendes til Michael.

Ad 7  Snak om erstatningsrosetter til udstillinger.